MANGO, det multinationale selskab dedikeret til design, fremstilling og markedsføring af tøj og accessories til kvinder og mænd, designer deres butikker med fokus helt ned til mindste detalje.
Det er vist i flere undersøgelser at det at have åbne døre i en butik øger tilstrømningen af mennesker og dermed øger salget betydeligt. Indgangspartiet virker som et udstillingsvindue og giver folk mulighed for at se ind i butikken.
Hvis butikken har et åbent dør koncept og ikke er beskyttet ordentligt med passende lufttæpper, kan det medføre mange negative virkninger såsom luftstrømme, mindre komfort for kunder og medarbejdere, insekter, og stort energitab.
MANGO er opmærksomme på dette og derfor designer de deres butikker med et åbent dørs koncept, hvor døren er går helt ud til kanten af indgangen, og derfor skal den beskyttes med forsænkede lufttæpper, der dækker hele åbningen.
Deres nye butik på "La Maquinista" er godt placeret på et lokalt hjørne, hvor hele facaden er et indgangsparti. For at beskytte indeklimaet ved indgangen vi har installeret 9 Windbox DX indbyggede lufttæpper på en række, der er perfekt integreret i det falske loft, hvilket var en meget vigtig faktor for at opretholde æstetikken på stedet.
MANGO har valgt den bedste løsning for disse døråbninger ved brug af DX lufttæpper (direkte ekspansion batteri med varmepumpe). Denne type lufttæppe har en effektivitet på næsten 1-4 på grund af den høje COP af varmepumpen og dermed opnås energibesparelser op til 70% i både forbrug og CO2-udledning.